EKIPMAN/VAGONLAR AR-GÜ; 256 RGS :Tipi platform- dikmeli – alın kapaklı (Konteyner , Paletli yük, Profil, çubuk demir ürünleri vs) 100 RGNS :Tipi platform- dikmeli – alın kapaklı (Konteyner , Paletli yük, Profil, çubuk demir ürünleri vs) 164 SGS :Tipi platform – dikmesiz (Sadece Konteyner taşımaya uygun dikmesiz ) 93 REGS :Tipi yan kapaklı platform- dikmeli (Konteyner, Paletli yük, kangal, çubuk, profil demir ürünleri) 79 LAAGS :Tipi-Dikmesiz (80 ve 90 feet konteyner taşıyabilen) 692 adet konteyner taşımasına uygun toplam 692 adet farklı tip vagonu bulunuyor. Konteyner taşıması, içindeki yükün gerek hava koşullarının olumsuz etkisinden, gerek ara elleçlemelerin ortadan kalkmasıyla hasar riskinden korunabilmesi açısından büyük avantaj sağlıyor. 256 x RGS TİPİ VAGON Platform tipi ahşap tabanlı- alın kapaklı ve dikmeli olan bu tip vagonlar öncelikle 20, 30, 40'lık sınıftaki konteynerlerin taşınmasında kullanılıyor. Ayrıca hava koşullarından etkilenmeyecek 18,5 metreye kadar her türlü çubuk, profil, kütük demirler ve çelik sarmalların ; yine paletli fayans, paletli ve blok mermer, kerestelerin, yağ ve gazolin ekipmanlarının taşınmasında kullanılıyor. Uluslararası ve lokal taşımacılık için UIC (Uluslararası Demiryolu Birliği) ve RIV (Vagonların Uluslararası Trafikte Karşılıklı Kullanımına ilişkin Yönetmelik) standartlarının hepsine uyum gösteriyor. Vagon tabanı metal ve dayanıklı ahşaptan imal edilmiş olup, her iki alında da 40 cm yüksekliğinde alın kapaklar ile beraber vagonun tüm kenarlarında yükün sabitlenmesinde kullanılan 165 cm yüksekliğinde hareketli (devrilebilir ve çıkarılabilir) 16 adet dikme (Braket) mevcuttur. Konteynerler tabanda bulunan , 20,30,40 feetlik konteynerler için uygun noktalardaki konteyner kilitleme tertibatlarıyla sabitleme işlemi yapılmaktadır. Vagonlar 60 feet (3 x 20 / 2 x30 / 20+40) konteyner taşıyacak 18,66 m uzunlukta dizayn edilmiştir. 100 x RGNS TİPİ VAGON Platform tipi ahşap tabanlı- alın kapaklı ve dikmeli olan bu tip vagonlar öncelikle 20, 30, 40'lık sınıftaki konteynerlerin taşınmasında kullanılıyor. Ayrıca hava koşullarından etkilenmeyecek 13.70 metreye kadar her türlü çubuk, profil, kütük demirler ve çelik sarmalların ; yine paletli fayans, paletli ve blok mermer, kerestelerin, yağ ve gazolin ekipmanlarının taşınmasında kullanılıyor. Vagon tabanı metal ve dayanıklı ahşaptan imal edilmiş olup, her iki alında da 50 cm yüksekliğinde alın kapaklar ile beraber vagonun tüm kenarlarında yükün sabitlenmesinde kullanılan 130 cm yüksekliğinde hareketli (devrilebilir ve çıkarılabilir) 12 adet dikme (Braket) mevcuttur. Konteynerler tabanda bulunan 20,40,45 feetlik konteynerler için uygun noktalardaki konteyner kilitleme tertibatlarıyla sabitleme işlemi yapılmaktadır. Vagonlar 45 feet (2 x 20 / 1x40 / 1x45 ) konteyner taşıyacak 13.80 metre uzunlukta dizayn edilmiştir. 93 X REGS TİPİ VAGON Platform tipi ahşap tabanlı- kapaklı ve dikmeli olan bu tip vagonlar 20, 30, 40'lık sınıftaki konteynerlerin taşınmasında kullanılıyor. RGS Tipi vagonların tüm fonksiyonlarını yerine getirmekle beraber ilave olarak, vagonun etrafında 50 cm yüksekliğinde duvarlar mevcuttur. Bu da paletli yüklerin takozlama ihtiyacı olmaksızın taşınmasına olanak vermektedir. 18,66 Metre uzunluğundadır. 164 X SGS TİPİ VAGON Platform tipi, dikmesiz sadece konteyner taşımasında kullanılabilen özel tip bojili bir vagondur. 114 Adedi 20,30, 40 ve 45 Feet uzunluğundaki konteynerlerin taşınmasına uygun olup vagonun uzunluğu 13,80 m. dir. 50 adedi ise, 20,40’ lık sınıftaki konteynerlerin taşınmasına uygundur. 60 feete kadar uzunluktaki konteynerleri taşıyabilmektedir. Vagonun yükleme uzunluğu ise 18,66 m dir. 79 X LAAGRS TİPİ VAGON 9 tanesi 2 x 45 feet vagonun birleştirilmesi ile yapılan 90 feet, 70 tanesi ise 2 x 40 Feet vagonun birleştirilmesiyle inşaa edilen 80 feetlik platform tipi dikmesiz ve sadece konteyner taşımasına uygun vagonlardır. Bu vagonların üzerinde 2 adet 45 feet (hafif) , 2 adet 40 feetlik (Hafif) veya 2 adet 20’ lik konteynerlerin aynı anda taşınmasına olanak verecek şekilde dizayn edilmiştir. Özellikle 40’lık konteynerlerin yoğun kullanıldığı Liman hatlarındaki taşımalar için son derece uygundur. Yine Türkiyede sadece AR-GÜ ekipmanları arasında bulunan çok özel bir vagon tipidir. |
|
RGS | RGNS | REGS | SG-60 FEET | SG-45 FEET | LAAGRS | ||
ADET | (ton) | 256 | 100 | 93 | 50 | 115 | 90 |
YÜKLEME KAPASİTESİ | (ton) | 56,5-60 | 69,6 | 55,5-59 | 61-61,5 | 73 | 60-60,5 |
DARASI | (ton) | 20-23,5 | 20,33 | 21-24,5 | 18,5-19 | 17 | 19,50-20 |
DİNGİL BASARI | (ton) | 20 | 22,5 | 20 | 20 | 22,5 | 20 |
YÜKLEME ALANI | (m2) | 51 | 39,7 | 51 | - | - | - |
YÜKLEME HACMİ | (m3) | - | - | - | - | - | - |
YÜKLEME BOYU | (m) | 18,66 | 13,70 | 18,66 | 18,40 | 13,80 | (2x12,6m) |
YÜKLEME ENİ | (m) | 2,73 | 2,90 | 2,73 | 2,73 | 2,10 | 2,86 |
YAN KAPAK YÜKSEKLİĞİ | (cm) | - | - | 50 | - | - | - |
KAPI ÖLÇÜLERİ | (m) | - | - | - | - | - | - |
TABAN MALZEMESİ | Metal+Ahşap | Metal+Ahşap | Metal+Ahşap | - | - | - | |
DİKME ADEDİ | 16 | 12 | 16 | - | - | - | |
YÜKLEME TABLOSU | A | 40,5-44 | 43,6 | 39,5-43 | 45-45,5 | 47 | 44-44,5 |
B | 48,5-52 | 51,6 | 47,5-51 | 53-53,5 | 55 | 52-52,5 | |
C | 56,5-60 | 59,6 | 55,5-59 | 61-61,5 | 63 | 60-60,5 | |
D | - | 69,6 | - | - | - | - |